Tuesday, September 27, 2011

Soome reis

20. - 25. september Soome. Looduse Aasta foto poolt 150 eurot. Reisi siht Ruka, kuhu jõuame reisiseltskonnaga 21.se õhtul pärast 11 tundi sõitu Helsingist. Meie maja on 10 inimesele, süüa teeme ise alumise korruse kööginurgas, kus on laud 10-le ja puhkenurk televiisoriga.
22.sept. Esimene matkapäev. On küll pilves, aga sajuta ja reisijuht Raimond viib meid Riisitunturile. Imeilusad vaated, üksikud puud keset samblikke, kive ja punaselehelisi taimi ( leesikas, mustikas, sinikas ja rootsi kukits). Teine matkapäev - Oulanka Rahvuspargis. Kiutaköngas - kärestikud Oulanka jõel. Tagasiteel ronime Ruka mäkke ja pildistame sealt ilusaid vaateid. Näha on ka Kesäjärv, mille ääres meie majake on. Lasemegi bussi koju ja astume väiksema seltskonnaga jala alla, mõni km ainult jalutada.

3. matkapäeva hommik algas vihmaga, aga õnneks lakkas, kui me Juumale jõudsime. Läbisime väikese karuraja - 12 km (Pieni Karhunkierros), nägime koski, kanjoneid, soid ja värvikirevaid puid. Soomlased ütlevad "ruska" oma sügislooduse kirevuse iseloomustamiseks. Tagasiteel ronisime Konttaineni mäkke - poolteist tundi kolasime tipus ringi ja muidugi pildistasime ennastunustavalt avanevaid vaateid järvedele ja metsale. Osaliselt kattis udu vaadet, mis tegi looduse veel salapärasemaks.

4. matkapäeva veetsime Oulanka kanjonis. Tore matkarada piki kaljuserva, all mäslemas Oulanka jõgi.
Tagasitee algas hommikul kell 6, Helsingisse jõudsime 2 tundi enne laeva väljaminekut, kolasime natuke kesklinnas, poed olid õnneks kinni, ei oleks tahtnudki shopata.